جزئیات محاسبه حقوق فرهنگیان بازنشسته در طرح رتبه بندی معلمان
نوشته شده توسط : سامیار

پس از کش و قوس فراوان بالاخره طرح رتبه بندی معلمان از روزهای گذشته آغاز شده است. اما این طرح در نخستین روزهای اجرای خود با ابهاماتی درباره چند و چون پرداخت حقوق بازنشستگی فرهنگیان مواجه شده است.

بیش از ۱۰ سال از زمزمه مطالبه رتبه بندی معلمان از طرف جامعه فرهنگیان می گذرد و راه دور و درازی برای رسیدن به وضعیت پایدار و ثابت این طرح ملی باقی مانده است. با این حال مهم ترین قدم یعنی تصویب طرح رتبه بندی و نخستین قدم برای اجرای آن برداشته شده است که در جای خود بسیار مسرت بخش است. طبق این طرح، معلمان با توجه به سوابق و عملکردشان در ۵ گروه رتبه بندی می شوند و با توجه به امتیازی که در این رتبه بندی ها کسب می کنند، مشمول افزایش حقوق می شوند.

سؤال مهم اینکه فرهنگیانی که در شرف بازنشستگی هستند یا در چند ماه گذشته بازنشسته شده بودند، تکلیفشان با طرح رتبه بندی چیست؟ آیا میزان حقوق بازنشستگی آنها با احتساب رتبه بندی صورت می گیرد؟

محمدرضا احمدی، عضو کمیسیون آموزش و پژوهش مجلس شورای اسلامی در این باره بیان کرد: «در قانون بودجه ۱۴۰۱، تمام فرهنگیانی که از ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ به بعد در خدمت آموزش و پرورش بوده اند، مشمول قانون رتبه بندی می شوند؛ یعنی حتی اگر فردی در اول مهر ۱۴۰۰بازنشسته شده، ابتدا در طرح رتبه بندی امتیاز او مشخص می شود و حقوق بازنشستگی او هم طبق همین قانون، براساس رتبه بندی اعلام شده پرداخت می شود.» همه معلمانی که بعد از تاریخ ۳۱ شهریور  ۱۴۰۰ عضو خانواده بزرگ فرهنگیان بوده اند، شامل این قانون می شوند و می توانند از مزایا و مواهب این طرح برخوردار شوند.

همچنین طبق جزئیات این طرح مابه‌التفاوت حقوق معلمان قبل و بعد از اجرای طرح رتبه بندی باید از طریق آموزش و پرورش مشخص و به حساب آنها واریز شود؛ این پرداختی شامل حال بازنشستگانی که مشمول طرح رتبه بندی می شوند هم هست.

او اجرای طرح رتبه بندی معلمان با وجود همه این کاستی ها را، مثبت ارزیابی می کند و معتقد است معلمان در این شرایط با انگیزه و با دستی پر به کلاس های درس روانه می شوند و دانش آموزان هم از این مسئله منتفع خواهند شد.





:: بازدید از این مطلب : 106
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 9 شهريور 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: